Καλλιτεχνικός Διευθυντής

Ο Παύλος Βεντούρας γεννήθηκε στη Κέρκυρα. Σπούδασε με τους πιανίστες Τίνα Βασιλά, Χαράλαμπο Κρητικό και Τώνη Γεωργίου και με τους Θεωρητικούς και Συνθέτες Σούλη Παπανικολάου, Γιάννη Α. Παπαϊωάννου και Μιλτιάδη Κουτούγκο. Παρακολούθησε μαθήματα και με τους Hans Elmar Bach και Norbert Grünhagen της Μουσικής Ακαδημίας του Ντίσελντορφ και Frederic Gever της Μουσικής Ακαδημίας της Αμβέρσας. Είναι Πιανίστας, Συνθέτης, Διευθυντής του «Ωδείου Νικόλαος Μάντζαρος», πρόεδρος του «Συλλόγου φίλων Νικολάου Χαλικιοπούλου – Μαντζάρου» και μέλος της «Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών».Ως σολίστ έχει παίξει με τη Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, τη Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, τη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Κέρκυρας, τη Φιλαρμονική Εταιρεία Κέρκυρας, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Μίσκολτς της Ουγγαρίας, την Ορχήστρα της όπερας της Βάρνας Βουλγαρίας, έχει εμφανιστεί σε Διεθνή Φεστιβάλ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε Ελληνικές και ξένες ραδιοφωνίες και τηλεοράσεις και έχει συνεργαστεί με διάσημους Έλληνες και ξένους μαέστρουςΠαρουσίασε έργα για πιάνο σε 1η εκτέλεση συγχρόνων Ελλήνων συνθετών, ειδικά γραμμένα και αφιερωμένα σ’ αυτόν και ξένων συνθετών σε 1η εκτέλεση στην Ελλάδα. Ανακάλυψε και αναβίωσε έργα συνθετών της Επτανησιακής σχολής του 19ου αιώνα. Οργάνωσε και συμμετείχε ως πιανίστας στη 1η εκτέλεση και ηχογράφηση μερών της 2ης μελοποίησης του έργου «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» των Διονυσίου Σολωμού – Νικολάου Μαντζάρου και της Ορθόδοξης Λειτουργίας του Μάντζαρου.Ηχογράφησε, CD παραγωγής του Δήμου Κερκυραίων που κυκλοφόρησε το 1994 με την ευκαιρία της συνόδου κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με έργα για πιάνο Κερκυραίων συνθετών του 19ου και 20ου αιώνα και δικά του.Έχει συνθέσει όπερα, έργα φωνητικά, οργανικά, μουσική δωματίου, ορχηστικά, Ηλεκτρονική μουσική, για μικτά μέσα (όργανα και μαγνητοταινία, φωνή και ηλεκτρονική μουσική), τραγούδια, μουσικά σήματα και τη μουσική επένδυση Πανευρωπαϊκών και Παγκόσμιων αθλητικών διοργανώσεων (1986) για τα οποία τιμήθηκε με τα μετάλλια των αγώνων.Έργα του έχουν εκτελέσει, εκτός από τον ίδιο, διακεκριμένοι Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες και σύνολα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τον Οκτώβριο του 2002 παρουσιάστηκε στην Αμερική, η Σουίτα του για Βιολί και τσέμπαλο από τους διεθνούς φήμης καλλιτέχνες, Carol Lieberman, βιολί και τον Τσεμπαλίστα και καθηγητή του Πανεπιστημίου της Βοστόνης Mark Kroll.Έργα του έχουν εκδοθεί από τον Μουσικό οίκο «Νάκα» και μεταδοθεί από ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Το βιβλίο του «Η Μορφολογία της Μουσικής και Αναλύσεις» εκδόθηκε το 1995 από τον Μουσικό και εκδοτικό οίκο «Γαϊτάνου – Κοκονέτση».

Το 1995 προσκεκλημένος από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης έδωσε διάλεξη-ρεσιτάλ στο αμφιθέατρο του τμήματος μουσικών σπουδών.

Το 1999 προσκλήθηκε από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και συμμετείχε σε ερευνητικό πρόγραμμα του τμήματος Μουσικών Σπουδών, όπου μαζί με καθηγητές και μουσικολόγους του τμήματος, ερεύνησαν, για πρώτη φορά στην ιστορία τους, τα μουσικά αρχεία της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κέρκυρας (έτος ίδρυσης 1840)

Το 2002 προσκλήθηκε από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και μετείχε ως ομιλητής σε συνέδριο για το Μάντζαρο, στο Συνεδριακό κέντρο του Μεγάρου μουσικής Αθηνών και ως εκτελεστής στη συναυλία που ακολούθησε στην αίθουσα Δ. Μητρόπουλος.

Στο βιβλίο «Νικόλαος Χαλικιόπουλος – Μάντζαρος» που εξεδόθη το 2003 από τις εκδόσεις «Μουσικός λόγος» υπάρχει η ομιλία του, με θέμα «Ο Μάντζαρος και το πιάνο».

Το 1997 συμμετείχε στη διεθνή κριτική επιτροπή, του 1ου Παγκόσμιου Διαγωνισμού Σύνθεσης “Zoltán Kodály” στη Βουδαπέστη. Από την ίδρυσή τους μέχρι το 2004 ήταν μέλος των κριτικών επιτροπών των «Πανελλήνιων Μουσικών Αγώνων» που οργανώνει το Υπουργείο Παιδείας.

Τα πλήρη βιογραφικά και εργογραφία του βρίσκονται σ’ όλα τα σύγχρονα Ελληνικά λεξικά Μουσικής. Το 2000 βιογραφήθηκε από το τμήμα μουσικών σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών σε δύο εκτενείς μονογραφίες.